De transportmethode waarmee jouw bestelling wordt bezorgd is afhankelijk van het bestelde product (of producten). Azalp maakt gebruik van diverse pakketdiensten, waarbij het mogelijk is, afhankelijk van de samenstelling van jouw bestelling, dat een bestelling in meerdere delen wordt bezorgd. Tevens worden grotere pakketten geleverd met kooiaap, oftewel een kleine heftruck.
Levering via PostNL (Pakketten):
Je ontvangt automatisch een Track & Trace link, zodra de order compleet op voorraad is bij ons. De link wordt geactiveerd op het moment dat het pakket is ontvangen op het depot van onze vervoerder. Met deze code kan je jouw bestelling volgen. Middels de tijdsindicatie weet je wanneer je op het bezorgadres aanwezig dient te zijn.
Levering via Extra@home PostNL (Stukgoed):
Je krijgt een voormelding zodra de order compleet op voorraad is. Nadat de order door onze vervoerder op het depot is ontvangen, ontvang je een bezorgkalender waarop je de gewenste bezorgdag kan aangeven.
Levering van groottransport (lengtepakket met kooiaap)
Zodra de order compleet op voorraad is, ontvang je een voorstel wanneer we kunnen leveren. Het is helaas niet mogelijk om zelf een dag te kiezen. Wij nemen contact op voor een definitief akkoord voor levering van de bestelling. Deze periode is na jouw akkoord voor ontvangst maximaal 5 werkdagen. Hierbij zijn er, afhankelijk van jouw adres, twee mogelijkheden:
1. Één à twee dagen dagen voor de levering ontvangt je een bericht van Azalp.
2. Op de dag vóór de levering ontvang je van Van Dingenen tussen 15:00 en 17:00 een sms met de bevestiging van de levering op de volgende dag.
Aanwezigheid bij ontvangst van de order
Jouw aanwezigheid is niet noodzakelijk voor de ontvangst van jouw bestelling, mits er voldoende ruimte is om de bestelling te lossen. Het is een zeer kostbare aangelegenheid om een trailer met de bestelling op een nieuw tijdstip te laten leveren. Daarom heeft het onze voorkeur om de levering alsnog uit te voeren wanneer je niet thuis bent. Uiteraard in overleg en alleen wanneer de levering is betaald. Dit geldt dus niet voor orders onder rembours.
Als je niet thuis bent, leveren onze chauffeurs de order naar eigen inzicht op de stoep of straatkant.
Kosten tweede leverpoging
Wanneer er een nieuwe leverafspraak gemaakt moet worden, worden deze kosten doorberekend.
Geen bevestigingsmail en/of Track & Trace link ontvangen? Of is de order niet geleverd op de afgesproken leverdatum? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Onze levertijden verschillen per product(groep). Om deze reden staat op onze website bij ieder product specifiek aangegeven met welke levertijd je rekening kunt houden. Mochten hier wijzigingen in ontstaan dan word je hiervan op de hoogte gesteld door onze klantenservice. Gezien de diversiteit van ons assortiment kan een pakket verschillen in afmetingen en productie waardoor er een strakke planning in transport wordt gewaarborgd. Ook maakt Azalp gebruik van directe zendingen vanaf partners. Een blokhut (of ander houtbouwproduct) wordt in principe voor jou persoonlijk geproduceerd, tenzij elders vermeldt en we het betreffende artikel op voorraad hebben. Dit heeft samenhang met de gecommuniceerde levertijd.
Je kunt ervoor kiezen om jouw bestelling op een later moment te laten bezorgen. Dit kun je doorgeven via het opmerkingenveld in de kassa bij het afrekenen.
Wil je jouw bezorgafspraak wijzigen? Afhankelijk van de transporteur, bieden wij de volgende mogelijkheden:
Bestelling bezorgd via een externe transporteur:
In de mail van de transporteur kun je het telefoonnummer zien van de externe transporteur welke jouw bestelling komt leveren. Uiteraard kun je ook contact met ons opnemen zodat wij je in contact brengen met de juiste transporteur. Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
Bestelling bezorgd via PostNL pakketdienst:
Na de eerste bezorgpoging heb je de mogelijkheid om zelf een tijd of plaats te kiezen. Dit kan met de code op het bericht die de PostNL pakketbezorger achterlaat. Je kunt uw keus tot 22:00 uur aan PostNL pakketdienst doorgeven.
De transportmethode waarmee jouw bestelling wordt bezorgd is afhankelijk van het bestelde product (of producten). Afhankelijk van de samenstelling van jouw bestelling kan een bestelling hierdoor in meerdere delen worden verzonden. Voor grotere pakketten wordt doorgaans voor aflevering per mail een afspraak met jou gemaakt.
Voor kleine(re) pakketten maken wij gebruik van diverse pakketdiensten. Enkele daarvan maken voor aflevering een afspraak, enkele zullen bij je afwezigheid trachten het pakket af te geven bij buren of zullen op een later tijdstip een nieuwe poging tot afleveren doen.
Je dient in dit geval op het bestelformulier direct het afleveradres te vermelden of dit als opmerking bij de bestelling te vermelden.